Ispravno korišćenje personalizovanih kozmetičkih proizvoda podrazumeva redovnu upotrebu. Efekti primene personalizovanih kozmetičkih proizvoda su vidljivi nakon trideset ili šezdeset dana od početka korišćenja...
Personalizovana kozmetika je relativno nov pojam, ali sve češće prisutan kada se pominju nega i kozmetika.
Rastuća potražnja za personalizovanim kozmetičkim proizvodima nije prolazni trend, već opravdana potreba za pravilnom negom i zaštitom kože. Poput otiska prsta, svaka koža je jedinstvena. Kao takva zahteva poseban tretman, negu i zaštitu.
Želja za posedovanjem i konzumiranjem kozmetičkih proizvoda “specijalno napravljenim za mene“ lako je razumljiva jer ispunjava individualne želje i potrebe uvažavajući jedinstvenost i različitost svake pojedinačne kože.
Masovna proizvodnja je na globalno tržište do skoro potrošačima mogla da ponudi veoma uprošćeno rangiranje tipova kože. Jako je mali broj ljudi čija se koža može uklopiti u klasičnu podelu koja podrazumeva tri tipa: normalna, masna i suva. Da bi znali koji je zaista vaš tip kože, potrebno je odrediti sadržaj vlage i količinu sebuma u koži, ali i sagledati kompletno stanje kože.
Kozmetička industrija se svakodnevno trudi da razvija inovativne proizvode koji će odgovarati baš našem tipu kože. Tako uopštena podela kozmetičkih proizvoda “sa police“ je razumljivo dovodila često do razočarenja, pogrešnog izbora proizvoda i nezadovoljstva potrošača očekivanim rezultatima, uprkos tvrdnjama o efikasnosti na ambalaži takvih proizvoda. Da li je reklama nešto što prodaje proizvod? Svakako jeste. Zapitajte se koliko ste puta kupili kozmetički proizvod koji se reklamira i niste bili zadovoljni njime. Svakome od nas se to desilo bar jednom.
Danas napredak tehnologije u dermatokozmetici omogućuje da svim relevantnim parametrima stanja kože pristupimo temeljno i precizno, pa pored najčešćeg određivanja sadržaja vode i sebuma, odredimo i količinu pigmenta melanina, vrednost pH kože, stepen crvenila, fleksibilnost i elasticitet mereno na pojedinačnim delovima lica.
Personalizovana kozmetika uvažava jedinstvenost i specifičnost svake pojedinčne kože. Na osnovu precizno izmerenih parametara, a uvažavajući želje i potrebe klijenata, formuliše se i izrađuje krema “baš za moju kožu“.
Prednosti personalizovane kozmetike su brojne:
~ jedinstvena formulacija i sveže pripremljeni proizvodi
Neposredno nakon precizno izmerenih parametara i uvida u stanje kože, klijent se konsultuje sa timom stručnjaka o izboru proizvoda za negu. Farmaceut specijalista kozmetologije formuliše i izrađuje kremu ili proizvod po meri.
~ mogućnost odabira aktivnih sastojaka i odgovarajućeg mirisa
Odabir aktivnih sastojaka koji će biti kvalitetni, bezbedni i efikasni, ključ je uspeha za svaki kozmetički proizvod. Današnje tendencije u dermokozmetici su prirodni sastojci kao aktivne sirovine. Ulja iz koštica grožđa, ruže, lešnika, jojobe samo su neka od često korišćenih aktivnih sastojaka, dobijenih hladno ceđenom ekstrakcijom kako bi najbolje sačuvala dragocena svojstva. Pored ulja, tu su i drugi prirodni sastojci koji su već prisutni u samoj koži kao što su hijaluron, urea, mlečna kiselina i laktati. Ne treba zaboraviti ni ekstrakte algi, peptide, kao i savremenom tehnologijom dobijene polisaharide i druge biljne ekstrakte.
Danas je na svetskom tržištu dostupan veliki broj hipoalergenih mirisnih nota, tako da je personalizovane kozmetičke proizvode moguće obogatiti izabranim željenim mirisom bez bojazni od neželjenh alergijskih reakcija.
~ redovno praćenje uz kontrolu parametara kože
Ispravno korišćenje personalizovanih kozmetičkih proizvoda podrazumeva redovnu upotrebu. Efekti primene personalizovanih kozmetičkih proizvoda su vidljivi nakon trideset ili šezdeset dana od početka korišćenja, u zavisnosti od toga kakve su bile vaše početne vrednosti parametara kože (hidratacija kože se brže popravlja nego sadržaj sebuma, odnosno lipida u koži). Ciklus obnavljanja površinskog sloja kože je 28 dana kod mlađe kože, a traje i duže srazmerno sa procesom starenja. To je i razlog zašto se kontolno merenje parametara kože vrši nakon minimum mesec dana primene, a poželjno nakon dva meseca, odnosno, da se na taj način realno utvrdi efikasnost personalizovane nege.
~ izmene u formulacijama u skladu sa stanjem kože
Još jedna prednost personalizavane kozmetike je mogućnost izmene u formulacijama, na osnovu kontrolnih merenja, kao i ličnih zahteva i potreba klijenata. Nega se prilagođava godišnjem dobu, sredini u kojoj se živi, poslu kojim se čovek bavi. Sve do sada pomenuto čini koncept adekvatne i aktivne nege kože.
Personalizovana kozmetika objedinjuje stručnost, iskustvo i tradiciju sa savremenim tehnološkim dostignućima.
Personalizacija je nova definicija luksuza, a personalizovana kozmetika je danas lako dostupna svima.
Individualni pristup vraća važnost kulture nege kože kao bitan preduslov očuvanja zdravlja i lepote kože.