10 najgorih namirnica za vašu decu, Zdravlje i prevencija, lečenje, magazin
DIJETA & NUTRICIONIZAM

16 Apr 2022

10 NAJGORIH NAMIRNICA ZA VAŠU DECU

Ako Vaše dete zaista treba nešto slatko nakon svakog obroka, dajte mu mešavinu bobičastog voća sa grožđem ili mu pripremite kolače ili sličan slatkiš, pomoću prirodnih sastojaka...

Kada govorimo o najboljoj odnosno najgoroj hrani za decu, roditelji ponekad imaju malo pregovaračke moći po ovom pitanju. Postoje neke vrste očigledno zdrave hrane-bobičasto voće ili seckane banane sa žitaricama – ali i nezdrava hrana – čizburger sa pomfritom za ručak svaki dan. Zatim postoji hrana za koju roditelji misle da je zdrava i ukusna ali koja zapravo ima malu nutritivnu vrednost i mnogo skrivene masti i šećera. Donosimo spisak od 10 vrsta najgore hrane kojom hranimo decu za doručak, ručak, večeru ili užinu.
1. Žitarice za doručak / Zašećerene cerealije

Naravno, razni proizvođači hrskavih žitnih pahuljica mogu se hvaliti na pakovanju svog proizvoda gomilom vitamina i minerala, ali kada vidite kolika količina šećera ili obrađenih sastojaka postoji, minimalna količina nutritivne vrednosti proizvoda i nije tako velika. Nutricionisti preporučuju da, kada ste u potrazi za odgovarajućim žitnim pahuljicama za doručak deci, tražite one robne marke koje naglašavaju na pakovanju najmanje 3 grama vlakana po porciji i manje od 10 grama šećera. Najbolje jutarnje žitne pahuljice koje možete servirati svom mališanu jesu zrna zobenih pahuljica jer imaju veliku količinu vlakana, vitamina i minerala, a na njih možete posuti neko bobičasto voće ili preliti med, odnosno javorov sirup.
2. Musli štanglice

Znam da ovo može biti šokirajuće (bar je meni bilo) ali granola ne predstavlja zdrav obrok. A štanglice granole koje se mogu kupiti u mnogim prodavnicama, namenjene deci, nemaju nutritivnu vrednost veću od robnih marki fokusiranih na odrasle – pretrpane su šečerom i dodatim sastojcima, kao što su slatkiši, voćni sirupi, veštačke arome, belim slezom, čokoladnim ljuspicama, što sve jednu štanglicu granole čini toliko zdravom koliko i 2 kolača.

Umesto toga, pokušajte na brzinu pripremiti domaće energetske štanglice, sa prirodnim sastojcima kao što su bademi, maslac od kikirikija, grožđice, kokos, pahuljice od čitavih žitarica, med, sušeno ili orašasto voće.
3. Suhomesnati proizvodi / salame

Bolonjsko meso (sušena sezonska kobasica), dimljena šunka, pa čak i pečena govedina predstavljaju nešto što deca vole najviše. Međutim, prema rečima stručnjaka za ishranu, ako Vaše dete jede sendvič sa mesom svaki dan, vrlo je moguće da mu spremate veoma opasnu i toksičnu hranu.

Dobro pogledajte oznaku na nalepnici i proverite da li ručak za Vaše dete sadrži nitrate ili konzervans koji se koristi u preradi hrane, što značajno povećava rizik pojave srčanih oboljenja ili kancera.
4. Slatkiši i Grickalice

Vaše dete se, sasvim sigurno, veoma raduje svakoj Twix, Snickers ili Bounty čokoladici koju mu pakujete svaki dan za užinu. Ali, bez obzira koliko volimo biti pažljivi i velikodušni prema našoj deci, većina ovih čokoladnih grickalica su puni trans masti, najnezdravije procesne masti poznate čovečanstvu.

Ako Vaše dete zaista treba nešto slatko nakon svakog obroka, dajte mu mešavinu bobičastog voća sa grožđem ili mu pripremite kolače ili sličan slatkiš, pomoću prirodnih sastojaka.
5. Pomfrit

Znam da je većina roditelja svesna da davanje pomfrita deci za svaki obrok, predstavlja problem u smislu telesne težine,ali je to i veoma nezdrava navika. Međutim, umerenost je ključ za sve po ovom pitanju.

Ako mališanima želite ponuditi pomfrit, dajte im pomfrit nekoliko puta nedeljno, ali u formi sporednog jela. Nutricionisti upozoravaju da pomfrit  daje vrlo malo u smislu nutricionih vrednosti-sadrže veoma mnogo masti i natrijuma. Nažalost, isto važi i za čips, krekere od sira i svaku sličnu prženu hranu. Umesto toga, deci ispecite čips u rerni ili pečene krompiriće.
6. Pica

Ako imate naviku da poručujete picu nekoliko puta nedeljno, posle stresnog dana, morate biti svesni da ta pica nije ni blizu pice koju pečete kod kuće.

Ostavite telefon. Možete sami brzo spremiti zdraviju domaću pitu sa prirodnim nisko-masnim sirom, iseckanom piletinom, tonama povrća, kupljenim korama od čitavih žitarica.
7. Sok u tetra paku

Znate i sami koliko su sokovi u tetra paku nepraktični posebno za malu decu. Da li ste ikada uspeli do kraja očistiti tragove voćnog soka prolivenog po presvlaci sedišta u Vašim kolima? Kako god, sokovi u tetra paku nemaju nikakvu nutritivnu vrednost, kaži nutricionisti, tako da nemate razloga da se loše osećate.

Ne samo da se pakuju sa šećerom, nego većina komercijalnih sokova sadrže malo ili ne sadrže uopšte vlakna i vitamine jer u njima zapravo ni nema nikakvog pravog soka. Umesto davanja detetu ovakve vrste soka, pripremite Vašem mališanu slastan obrok nakon škole, u vidu usitnjenog voća, pomešanog sa celim voćem, jogurtom i ledom.
8. Krekeri

Plastična kesa krekera spasila je moje dete od gladi mnogo puta. Ipak, kada sam primetila da su ukusne grickalice kojima sam hranila dete, napravljene od obrađenog belog brašna, konzervanasa, nezdravog ulja, brzo sam ih izbacila iz detetove ishrane i zamenila ih drugima, napravljenima od čitavih žitarica i sa mnogo vlakana.

Ne samo da mogu da utole glad na duže vreme, nego  od njih moje dete nije bilo umorno i mrzovoljno. Ovo je zaista pravo rešenje za sve ko voli da konzumira krekere.
9. Sladoled

Moja deca vole sladoled. Ali zubari upozoravaju da konzumiranje sladoleda na dnevnoj bazi znači usta puna šećera kad god ih deca jedu. Ne samo da to ima uticaja na gojaznost Vašeg deteta, nego toliki šećer uništava i njihove zube. Takođe, sladoledi sadrže mnogo toksičnih i hemijskih zaslađivača koji se mogu trošiti veoma umereno.
10.Hot dog / Viršle / pašteta

Veoma obrađeno meso kao što su viršle, kobasice ili bolonjsko meso, sadrže nitrite koji su povezani sa velikim rizikom nastanka kancera. Povećana konzumacija crvenog i obrađenog mesa povezana je sa povećanjem rizika od nastanka koronarnih bolesti, moždanog udara i dijabetesa. Oni se takođe u velikoj meri nalaze u natrijumskoj i zasićenoj masti i često se nalaze i u dodatnim, visoko-natrijumskim začinima i belom pecivu od obogaćenog brašna, u kojem nema dovoljno ni vlakana ni hranjivih materija.


Reklame

Povezane teme

Error
Whoops, looks like something went wrong.